مرجع معرفی دستگاه های گلاب گیری - دستگاه های عرق گیری و تقطیر

مرجع معرفی دستگاه های گلاب گیری - دستگاه های عرق گیری و تقطیر

گل محمدی و تنوع دستگاه های عرق گیری و دستگاههای گلاب گیری

تقطیر روشی فیزیکی برای جزء‌جزء‌کردن مایعات با نقطه جوش گوناگون است . این روش به صورت گسترده برای قسمت بندی و استخراج اسانس گیاهان دارویی مورد به کار گیری قرار میگیرد و برای انجام آن از دستگاه تقطیر به کارگیری می شود .

استعمال از این روش از قدیم ترویج متعددی داشته و به دلیل روند بی آلایش ای که برای ساخت عرقیجات با استعمال از دستگاه های عرق گیری خانگی انجام می شده , به کارگیری از آن در روستاها برای بدست آوردن عرق گیاهان گوناگون رونق داشته و حالا هم مورد به کار گیری قرار میگیرد .

برای عرق گیری از گیاهان و چاشنی های کم آب مانند دارچین و گل محمدی , از تقطیر با آب استعمال می شود که از کهن ترین روش های تقطیر است و به دلیل پباده سازی و ساخت سهل وآسان و کم هزینه دستگاه تقطیر برای این روش , این دستگاه زیاد مورد استعمال قرار میگیرد . در روند تقطیر ابتدا مایع به بخار تبدیل می شود بعد این بخارهای گرم پایین تاثیر سوز‌و‌سرما و طی مراحلی که در دستگاه تقطیر انجام می توان به قطرات مایع تبدیل شده و در ظرفی گردآوری می شود .

دستگاه تقطیر به دو جور صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند . دستگاه های خانگی عموما برای عرق گیری در بعدها کم و محیط های کوچک مانند سوله ها مورد به کار گیری قرار میگیرند . این دستگاه ها درون سرزمین ساخته میشوند و دارنده کیفیتی مرغوب و قیمتی مطلوب میباشند . دستگاه های عرق گیری صنعتی وارد شده بوده و فرآورده بدنه آن‌ها از استیل سفت و مخزن آن از مال چدن است . این دستگاه ها در سوله ها و برای مصارف متعدد و در حجم پهناور به کارگیری میشوند و راندمان آنان نسبت به گونه خانگی فراوان بیشتر است .


به کار گیری از دستگاه تقطیر برای گلاب گیری

دستگاه گلاب گیری هم نوعی دستگاه تقطیر است که برای بدست آوردن عرق گل محمدی و یا این که به عبارتی گلاب و بقیه گیاهان به کار گیری می شود . این دستگاه دربرگیرنده یک دیگ جوش از محصول آلومینیوم است که در قطرهای متعدد و با شایسته ترین مواد نخستین ساخته می شود . بخش دیگر این دستگاه نصیب بخار آن است که از فرآورده استیل باکیفیت است و به صورت مخروطی ساخته می شود . باطن این دستگاه تقطیر ناودانی موجود است که بخار بعداز سرد شدن و تبدیل شدن به مایع , درون آن ریخته می شود و آن گاه در سمت لوله مخروطی سوق دهی می شود . این لوله مخرطی برای خروج قطرات گلاب از درون دیگ درنظرگرفته شده شده‌است .

نصیب کولر بخار هم مثل نصیب بخار از محصول استیل است و با نصیب بخار به صورت یک دست تعبیه و تهیه شده‌است . وجود لوله های برنجی برای ورود و خروج آب از سایر اجزاء این دستگاه تقطیر گلاب گیری است .

از دستگاه گلاب گیری خانگی می توان در مکان های گوناگون مثل عطاری ها و منزل ها , روی شعله گاز و یا این که گرم کننده برای ایجاد گلاب و عرق گیری از اشکال گیاهان دارویی به کار گرفت . این دستگاه به دو صورت گازی و برقی به فروش میرسد و به دلیل وزن مقداری که داراست به راحتی قابل اتوبار و نقل و انتقال است .

برای خرید دستگاه عرق گیری و گلاب گیری میتوانید به تارنما های اینترنتی فروش این دستگاه رجوع نمایید و بعداز بازدید ارزش و بررسی اشکال متعدد آن , دستگاه متبوع خویش را به صورت آنلاین پیشنهاد داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید .

  • محسن رضاییان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی