مرجع معرفی دستگاه های گلاب گیری - دستگاه های عرق گیری و تقطیر

مرجع معرفی دستگاه های گلاب گیری - دستگاه های عرق گیری و تقطیر

دستگاه گلاب گیری و عرق گیری و تقطیر چطور تولید میشود

«دستگاه تقطیر» یا این که «دستگاه عرق‌گیری» دستگاهی است که میتواند در منزل , عطاری‌ها و در هر محل دیگر عرق هر دسته گیاه را بگیرد . این دستگاه از دو نصیب گرم‌کننده و سردکننده تشکیل شده است . گیاه را بعداز قطعه قطعه کردن در دیگی از متاع شمش آلومینیم یا این که مس می‌ریزند , ارگانیک است که هرچقدر گیاه بیشتر از آب باشد عرق خالص خیس خواهد شد . روی شعله گاز گذارده , بعد از نهادن نصیب سردکننده که از مال استیل نگیر ۳۰۴ ساخته شده است و بعداز کیپ کردن بستها و تهیه واشر دو نصیب را روی نیز سوار می نمایند و در نصیب بالایی یخ گذارده و با جوشیده شدن ادغام , از نصیب ناودانی دستگاه عرق خالص و ارگانیک خارج خواهد آمد .

 


تقطیر معمولی : عملیاتی که‌این دستگاه انجام می‌دهد یعنی تصفیه مایع از روش مجزاسازی مواد , که به آن تقطیر معمولی گفته می شود . تقطیر بی آلایش خویش در دو روش گوناگون انجام می شود که به آن ها تقطیر آنی و تقطیر قسمتی از به بخشی از میگویند . بیشترین مصرف از این دستگاه به طور معمول تصفیه کردن عرق نعناع میباشد . عملیات تقطیر در مورد ایجاد محصولاتی مثل گونه های عرقیجات از جمله گلاب ها فرآیندی مضاعف کارآمد و اضطراری میباشد .

کاربرد های تقطیر بی آلایش : از روش تقطیر معمولی می توان آب شرب تصفیه شده در گونه های گنجایش ها را ساخت نمود . همینطور از این روش برای ایجاد الکل سوختی از اتانول به کارگیری می شود .

تقطیر آنی : همان طور که از اسم این مدل تقطیر معین است , در‌این جور مایع به صورت آنی با سریع تقطیر می شود . تلاش ذکر شده به صورتی انجام می شود که دستگاه مایعی دارنده فشار بالا را به صورت ناگهانی در معرض فشار ذیل قرار میدهد و سبب ساز تولید واکنشی جهت تبدیل آب به بخار می شود . بخار آب بوجود آمده روی مرحله سردی انباشته شده و به صورت مایع تقطیر شده در می‌آید آن گاه در محیط حفظ ذخیره می شود .
این دستگاه تقطیر قدرتمند به انجام تقطیرهای حجم ذیل تا میانگین است و با تغییر تحول میزان ها میتوان تقطیر حجم فراوان را نیز با آن انجام بخشید . برای ساخت این دستگاه از وسایل ارزان قیمتی مصرف شده که در هر ابزار فروشی پیدا می گردند . درصورتی که نیز دنبال دستگاه تقطیر آب بی آلایش تری می‌باشید , یادگرفتن ساخت این آب شیرین کن شمسی را بخوانید .

برای ساخت دستگاه تقطیر با ابزار و وسایلی رمز و فعالیت دارید که می‌توانند خطرناک باشند . برای لحیم کاری لوله مسی از شعله پروپان استعمال خوا‌هیم کرد که در صورت عدم رعایت نکات بنیادی و ایمنی می تواند باعث به سوختگی و حریق سوزی بشود . به هیچ وجه شعله پروپان را درسمت کسی نگیرید و بی برهان آن را روشن نگذارید .

تقطیر یکی شیوه های تجزیه مایعاتی است که در یک محلول با نیز مخلوط گردیده اند و برخی اوقات دربرگیرنده تصفیه نیز میشود . با این وجود صرفا با به کارگیری از ابزارهای آزمایشگاهی ظریف میتوان مخلوط مایع تقطیر شده را معین کرد . در شرایطی که می‌خواهید از دستگاه تقطیر برای نظافت کردن آب میوه به کارگیری نمائید , ریسکش با خودتان است .



نکات ایمنی ذیل را حتماً رعایت نمائید :

از آلیاژهای لحیم سربی به کار گیری نکنید ;
از این دستگاه برای تقطیر کردن آب اکسیژنه یا این که بقیه مواد شیمیایی انفجاری استعمال نکنید ;
مراقب باشید خروجی های دیگ تقطیر مسدود نشوند ;
از مواد رادیو اکتیو تحت عنوان غربال لوله تفکیک به کارگیری نکنید ;
در حالتی‌که می‌خواهید محصول هرمورد از قطعات را تغییر‌و تحول بدهید , حتماً عالی تحقیق فرمائید و خطرهای احتمالی را شناسایی نمائید .
خالق بخار : این بخش کارکرد های متمایز داراست که یک کدام از آن‌ها ذخیره آب جهت تقطیر سازی در دستگاه تقطیر میباشد . همینطور اسم دیگر این بخش هم تانک جوشان

  • محسن رضاییان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی