مرجع معرفی دستگاه های گلاب گیری - دستگاه های عرق گیری و تقطیر

مرجع معرفی دستگاه های گلاب گیری - دستگاه های عرق گیری و تقطیر

دستگاه های گلاب و عرق گیری برای تولید عرقیجات

آموزش تهیه و تنظیم گلاب از گل محمدی ابتدا با برداشتن کندانسور میزان گیاه متبوع خویش را وارد کرده و سه چهارم از دیگ را از آب لبریز فرمایید . نصیب بالای کنداسور ( کولر ) را روی دیگ قرار داده و بست های اطراف آن را متصل میکنید تا واشر محیط بر رمز جای خویش قرار گیرد . شلنگ خروجی آب گرم را به دستگاه متصل نمائید . شلنگ آب سرد ( در صورت کمبود آب سرد , باطن محیط کندانسور را با یخ مالامال کرده و شیر دوم را پاره ای گشوده بگذارید . )

را به نصیب شیر پایینی متصل فرمایید . در دستگاه گونه کاشان فرقی نمی‌کند کدام یک از رمز شلنگ ها گرم و کدام یک سرد باشد . دستگاه را بر روی شعله بگذارید . ( در اولِ این پروسه برای جوش داخل شدن مایع دمای شعله را بالا و با استارت چکه شدن گلاب آن را مضاعف کم فرمائید . ) با اتمام چکه شدن گلاب این بدان شکل است که مراحل گلاب گیری تمام شده و در‌این نصیب بایستی پایین گاز را خاموش نمایید .

نکاتی برای تهیه و تنظیم گلاب باکیفیت دمای شعله را در هر بخش از فرآیند محاسبه کرده و پیش از ته وارد شدن دیگ آن را خاموش نمائید . برای دستیابی به گلاب دو آتیشه میزان گل جانور در محیط را ارتقا دهید . حتما به میزان 10 سانت از دیگ را خالی نگه دارید تا جریان انتقال آب به کندانسور صورت نگیرد ( در گونه کاشان یا این که تفنگی واجب نیست ) . ساخت عرق گیاهی خالص نیازمند تجهیزات و وضعیت خاصی است که ممکن است در ایجاد خیلی از عرقیات گیاهی رعایت نمیشوند .

برای تشخیص ظریف و صد در صدی می بایست از آزمایشگاه یاری گرفت البته راهکارهایی موجود هست که مردمان میتوانند با یاری آن تشخیص دهند محصولی که میخرند درچه وضعیتی جای‌دارد . البته شایسته ترین منش این است که به علامت استاندارد , مجوزهای وزارت بهداشت , ‌تاریخ مصرف اعتنا نمایند و خرید از فروشگاه‌های دارای اعتبار را فراموش نکنند . البته اعتنا به بعضا آیه ها قادر است برای تشخیص مورد استعمال قرار گیرد , برای شناسایی متاع تندرست می‌توان از این راه‌ها بهره مند شد : اعتنا به رنگ و محتویات عرقیات اولی نکته این است که از‌آنجا‌که عرقیات گیاهی از تقطیر بخار نتیجه ها از جوشاندن گیاهان به‌دست میاید , عرقیات خالص و سوای آلودگی , بی‌رنگ و روشن می باشند . به‌علاوه عرقیات گیاهی سلامت نباید جز خویش عرق که مایع است , چیز دیگری داشته باشد . در‌حالتی که دیدید عرق گیاهی رنگی یا این که مات است یا این که جامدات زاید باطن آن موجود هست به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید .

این ذرات جامد به عبارتی چوب و اضافات گیاه است که گفته می گردد سبب سمی شدن کالا میگردد . به‌علاوه چنین محصولی ممکن است به هیچ وجه عرق گیاهی نباشد و ‌فقط برگ‌های گیاه را جوشانده , صاف کرده و به نام عرق گیاهی وارد بازار کرده‌اند . نکته حائض اهمیت دیگری که در رابطه ذرات جامد باطن عرقیات گیاهی موجود است این است که‌این ذرات ممکن است پتانسیل فاسد شدن داشته باشند که همین خرابی ذرات جامد مازاد , سبب ساز فاسد شدن خویش عرق نیز میشود .

در طب سنتی ترکیباتی موجود است که خواص پادزهری دارااست و می‌توان از آنان در چنین مواردی بهره مند شد . شیرگردو یک کدام از این پادزهرهاست که از میکس گردو و شیر به‌دست می آید .

یکسری عدد گردو را پوست کنده بعد با شیر میکس کرده و بخورید . مورد بعدی روغن کره است , پاره ای کره را بگذارید تا در دمای ارگانیک آب شود و به مقدار یک قاشق غذاخوری از آن بخورید . این ماده غذایی میتواند منجر سم‌زدایی از تن شود و تا خویش را به راس درمانی برسانید سبب ساز بهبود وضعیت‌تان شود .

  • محسن رضاییان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی